Як самостійно виготовити друковану плату будинку.

Іноді виникає необхідність виготовити нескладні маленькі друковані плати. Замовляти їх виготовлення в фірмі довго і накладно, можна виготовити їх самостійно. Отже, процес виготовлення друкованих плат в домашніх умовах по кроках.
Розглянемо процес виготовлення друкованих плат в домашніх умовах на конкретному прикладі. Наприклад, потрібно виготовити дві плати. Одна - перехідник з одного типу корпусу на інший. Друга - заміна великий мікросхеми з корпусом BGA на дві поменше, з корпусами TO-252, з трьома резисторами. Розміри плат: 10x10 і 15x15 мм. Є 2 варіанти виготовлення друкованих плат в домашніх умовах: за допомогою фоторезиста і методом "лазерного праски". Скористаємося методом "лазерного праски" .1. Готуємо проект друкованої плати. Я користуюся програмою DipTrace: зручно, швидко, якісно. Розроблено нашими співвітчизниками. Дуже зручний і приємний користувальницький інтерфейс, на відміну від загальновизнаного PCAD. Є конвертація в формат PCAD PCB.http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/86612/86612_900.jpg"Есть можливість побачити своє майбутнє творіння в 3D, що вельми зручно і наочно. Ось що повинно вийти в мене (плати показані в різних масштабах): http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/90359/90359_900.jpg"2. Розмічаємо текстолит, випилюємо заготовку для друкованих плат.http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/86222/86222_900.jpg"http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/86395/86395_900.jpg"3. Виводимо наш проект на лазерному принтері в дзеркально відбитому вигляді в максимально можливій якості, не економлячи на тонер. Шляхом довгих експериментів була вибрана найкраща папір для цієї справи - щільна матовий фотопапір для принтерів. Вирізаємо - для більш зручного і точного прикладання до заготівлі з текстоліта.http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/86917/86917_900.jpg"4. Не забудемо плату почистити і знежирити. Якщо ні знежирювачах, можна пройтися по міді звичайним ластиком. Далі за допомогою звичайного праски "приварюємо" тонер з паперу до майбутньої друкованої платі. Я тримаю 3-4 хвилини під невеликим натиском, до легкого пожовтіння паперу. Нагрівання ставлю максимальний. Зверху кладу ще один аркуш паперу для більш рівномірного прогріву зображення може "попливти". Важливий момент - рівномірність прогріву і нажима.http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/87414/87414_900.jpg"http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/87277/87277_900.jpg"5. Після цього, давши платі трохи охолонути, кладу в гарячу воду. Хоча можна і в прохолодну. Фотопапір швидко намокає, і через хвилину-дві акуратно знімаємо верхній слой.http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/87718/87718_900.jpg"http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/88008/88008_900.jpg"В місцях, де велике скупчення наших майбутніх струмопровідних доріжок, папір прилипає до плати особливо сильно. Її поки не трогаем.http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/88236/88236_900.jpg"6. Даємо платі ще пару хвилин отмокнуть. Залишки паперу акуратно знімаємо за допомогою гумки або тертя пальцем.http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/88457/88457_900.jpg"http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/88705/88705_900.jpg"7. Виймаємо заготовку. Просушуємо. Якщо десь доріжки вийшли не дуже чіткими, можна зробити їх яскравішими тонким маркером для CD. Хоча краще домогтися того, щоб всі доріжки вийшли однаково чіткими і яскравими. Це залежить від 1) рівномірності та достатності прогріву заготовки праскою, 2) акуратності при знятті паперу і 3) вдалого підбору паперу і гарного лазерного принтера.http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/88878/88878_900.jpg"http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/89182/89182_900.jpg"8. Кладемо вийшла заготовку з друкованими на ній майбутніми доріжками-провідниками в розчин хлорного заліза. Травимо години 1,5-2. Поки накриємо нашу "ванночку" кришкою: випаровування досить їдкі і токсичные.http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/89543/89543_900.jpg"http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/89759/89759_900.jpg"9. Дістаємо з розчину готові плати, миємо, сушимо. Тонер від лазерного принтера чудово змивається з плати за допомогою ацетону. Як видно, навіть найтонші провідники шириною 0,2 мм вийшли цілком добре. Залишилося зовсім немного.http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/90046/90046_900.jpg"10. Лудимо виготовлені методом "лазерного праски" плати. Змиваємо бензином залишки флюса.http://ic.pics.livejournal.com/aave_piter/9326375/90525/90525_900.jpg"11. Залишилося тільки випиляти наші хустки і змонтувати радіоелементи! Висновок. При певній вправності метод "лазерного праски" підходить для виготовлення нескладних друкованих плат в домашніх умовах. Цілком чітко виходять короткі провідники від 0,2 мм. Більш товсті провідники виходять взагалі без проблем. Часу на підготовку + експерименти з підбором типу паперу і температури праски + травлення + лудіння йде приблизно від 3-х годин. Грошові витрати мінімальні. Якщо замовляти аналогічні плати в фірмі, виготовлення однієї плати коштувало б рублів 300, строк від 3-х робочих днів. Ми за ті ж 300 рублів можемо зробити 8 і більше плат (200 рублів хлорне залізо + 100 рублів текстолит).